Дистанційна освіта широко розповсюджена на Заході , активно розвивається в
Росії та лише починає з’являтися на Україні (на сьогодні в Internet згадується
лише про два проекти – на сервері Educational Network Ukraine).
Основною відмінною рисою дистанційної освіти від інших типів освіти є
широке використання телекомунікаційних технологій в навчальному процесі.
Телекомунікації використовуються як при синхронному варіанті дистанційної
освіти, так і при асинхронному. За їх допомогою може здійснюватися як
забезпечення студентів необхідними матеріалами для навчання, так і перевірка
отриманих студентами знань, спілкування з викладачем. Існує безліч реалізованих
проектів дистанційної освіти, які відрізняються між собою технологіями та
носіями інформації - від використання паперових носіїв та телефонного зв’язку
до організації телеконференцій через супутники.
Дистанційне навчання, як одна з форм системи освіти, стало
розвиватися ще до появи комп'ютерної мережі Інтернет, поступово нарощуючи
комплекс використовуваних технологій. Спочатку на озброєння була узята так
називана кейс-технологія: чітко структуровані учбово-методичні матеріали
комплектувалися в спеціальний набір (“кейс”), що потім відправлявся студенту
для самостійного вивчення. Згодом паперові проспекти і підручники були
доповнені записами на магнітних носіях і CD-ROM, а для проведення занять і
читання лекцій стали застосовувати телевізійні технології. При цьому студент
усе-таки повинний був періодично відвідувати очні консультації викладачів
(тьюторів) чи інструкторів у спеціально створених для цих цілей вилучених
(регіональних) навчальних центрах.
Всесвітня павутина послужила основою для розвитку мережних
технологій поширення знань, давши в руки студентів і викладачів електронні
підручники і бібліотеки, зручні системи тестування, а також засоби спілкування.
Інтернет дозволив не тільки об'єднати усе раніше відомі інструменти навчання,
але і помітно розширити їхній перелік, зробивши істотний вплив на інформаційну
культуру в освітнім середовищем.
За останні десять років віртуальні форми навчання стали звичними для більшості великих
навчальних закладів усього світу. В одному тільки 1998 р. на ці мети було
витрачено 1,5 млрд. дол., а до 2005 р., за прогнозом Інституту стандартів і
технологій США (Institute of Standards and Technology), обсяг коштів, вкладених
в освітні Інтернет-послуги, досягне 46млрд.дол.
Сьогодні
навчання через Інтернет все частіше розглядається не просто як зручна форма підвищення
кваліфікації, а як цілком серйозна альтернатива традиційній освіті, що дозволяє
студенту одержати глибокі знання. Нам, видно, ще має бути по-справжньому
оцінити роль сучасних технологій у зміні форм навчання і змісту освітніх
програм, але для початку зупинимося на тім, що, власне, відбувається в цій
сфері.
Немає коментарів:
Дописати коментар