четвер, 16 березня 2017 р.

Самостійне заняття №4


Тема: Використання електронних посібників, навчальних програм та мультимедійних курсів
Мета:  дидактична (навчальна): сформувати поняття електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП); розглянути класифікацію навчальних програм, методи роботи з ЕЗНП різних типів;
виховна: виховувати зацікавленість предметом Інформатики;
розвиваюча: розвивати вміння аналізувати та оцінювати.

Питання, що виносяться на самостійне вивчення:
1 Класифікація електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП)
2 Орієнтовні етапи інсталяції програм
3 Схема ознайомлення з ЕЗНП та його аналізу

Література:
Зарецька І.Т. та ін. Інформатика: Підручник для 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закладів – Х.: Факт, 2004. – 392 с.
Костриба О.В., Лещук Р.І. Усі уроки інформатики. 10 клас. Рівень стандарту. – Х.: Ранок, 2010. – 192 с.
Руденко В.Д., Макарчук О.М., Патланжоглу М.О. Базовий курс інформатики у 2-х частинах (навчально-методичний посібник), 10-11 кл., Видавнича група ВНV, 2005, 2006.

Питання для самоконтролю:
1 Перерахуйте типи навчальних програм.
2 Які програми відносяться до демонстраційних?
3 Які додаткові функції закладено у програми контролю?
4 Які дії дозволяють виконувати обчислювальні програми?
5 В чому полягає перевага інформаційно-пошукових та консультаційних систем?
6 Яке призначення моделюючих програм?
7 Яке призначення експертної системи?
8 Назвіть орієнтовні етапи інсталяції програм.
9 За якою схемою відбувається ознайомлення з ЕЗНП та його аналіз?




1 Розглянемо можливі варіанти використання комп'ютера в про­цесі навчання, ознайомившись із класифікацією за типами навчальних програм.
Класифікація ЕЗНП
Демонстраційні програми — програми, в яких виклад теорії супроводжується елементами комп'ютерного моделювання процесів, явищ тощо. Такі програми можна використовувати під час вивчен­ня будь-якого предмету. Однією з важливих умов успіху демон­страційних програм є наявність у них динамічних зображень, що сприяє кращому запам'ятовуванню і розумінню вивченого матеріалу (асоціативний метод).
Програми контролю — програми, в яких закладено систему оцінювання звань, умінь і навичок учнів. Такі програми можна використовувати для перевірки знань учнів з окремих (вибраних учителем) тем. З метою здійснення якісного контролю і корекції знань треба передбачити багатоваріантність у межах заданого типу вправ, які у свою чергу мають бути різнорівневими.
У таких програмах використовуються:
а)   запитання, які потребують репродуктивного відтворення вивченого матеріалу;
б)   запитання, спрямовані на перевірку навичок і вмінь;
в)   проблемні запитання, що потребують застосування набутих знань, навичок і вмінь у нестандартних ситуаціях.
Обчислювальні програми — програми, що призначені для про­ведення обчислень під час вивчення тем, у яких розглядається велика кількість практичних задач. Застосування таких програм на уроках-практикумах дозволяє проводити обчислювальні експе­рименти, які допомагають краще зрозуміти суть теорії та проілю­струвати її застосування до розв'язування практичних задач. Ці програми розраховані на формування стійких зв'язків між знан­нями і навичками шляхом повторення та їх практичного закрі­плення.
Інформаційно-пошукові та консультаційні системи — про­грами, що дають змогу зберігати та «тиражувати» звання. Головна перевага таких систем — це висока швидкість пошуку інформації із заданої теми.
Моделюючі програми — програми, що дозволяють проводити моделювання явищ, процесів навколишнього світу з можливістю встановлення параметрів процесу вручну.
Експертна система — комп'ютерна програма, що моделює діяльність людини-експерта в певній предметній галузі, фахівця з розв'язування задач із неповними вхідними даними з отриман­ням вірогідних результатів розв'язку.

2 Орієнтовні етапи інсталяції програм
1 Запуск інсталяції (файли Setup.exe, Install.exe).
2 Ознайомлення з ліцензійною угодою.
3 Вибір місця розташування програми (за умовчанням C:\Program Files).
4 Вибір методу інсталяції (мінімальний, повний, вибірковий).
5 Встановлення параметрів запуску, відображення програми та її ярликів.

3 Схема ознайомлення з ЕЗНП та його аналізу
1 Назва програми.
2 Навчальний предмет (предмети).
3 Мінімальні вимоги до комп'ютерної техніки та програмного забезпечення:
-         тактова частота процесора;
-         об’єм оперативної пам’яті;
-         тип відеоадаптера та об'єм відеопам'яті;
-         тип та версія операційної системи.
4 Рік випуску, версія.
5 Тип програми згідно з класифікацією.
6 Мультимедійність - наявність та якість:
-         текстової інформації;
-         графічних зображень;
-         анімацій;
-         відеофрагментів;
-         звукового супроводу.
7 Можливість копіювання інформації,

8 Можливість роботи в мережі.

Немає коментарів:

Дописати коментар