Самостійне заняття №4
Тема: Використання електронних
посібників, навчальних програм та мультимедійних курсів
Мета: дидактична (навчальна): сформувати
поняття електронних засобів навчального призначення (ЕЗНП); розглянути
класифікацію навчальних програм, методи роботи з ЕЗНП різних типів;
виховна: виховувати
зацікавленість предметом Інформатики;
розвиваюча: розвивати вміння
аналізувати та оцінювати.
Питання, що виносяться на самостійне вивчення:
1 Класифікація електронних засобів навчального призначення
(ЕЗНП)
2 Орієнтовні етапи інсталяції програм
3 Схема ознайомлення з ЕЗНП та його аналізу
Література:
Зарецька І.Т. та ін. Інформатика: Підручник для 10-11 кл.
загальноосвіт. навч. закладів – Х.: Факт, 2004. – 392 с.
Костриба О.В., Лещук Р.І.
Усі уроки інформатики. 10 клас. Рівень стандарту. – Х.: Ранок, 2010. – 192 с.
Руденко В.Д., Макарчук
О.М., Патланжоглу М.О. Базовий курс інформатики у 2-х частинах
(навчально-методичний посібник), 10-11 кл., Видавнича група ВНV, 2005, 2006.
Питання для самоконтролю:
1
Перерахуйте типи навчальних програм.
2 Які програми відносяться до демонстраційних?
3 Які додаткові функції закладено у програми контролю?
4 Які дії дозволяють виконувати обчислювальні програми?
5 В чому полягає перевага інформаційно-пошукових та консультаційних
систем?
6 Яке призначення моделюючих програм?
7 Яке призначення експертної системи?
8 Назвіть орієнтовні етапи інсталяції програм.
9 За якою схемою відбувається ознайомлення з ЕЗНП та
його аналіз?
1
Розглянемо можливі
варіанти використання комп'ютера в процесі навчання, ознайомившись із
класифікацією за типами навчальних програм.
Класифікація ЕЗНП
Демонстраційні
програми — програми, в яких виклад
теорії супроводжується елементами комп'ютерного моделювання процесів, явищ
тощо. Такі програми можна використовувати під час вивчення будь-якого
предмету. Однією з важливих умов успіху демонстраційних програм є наявність у
них динамічних зображень, що сприяє кращому запам'ятовуванню і розумінню
вивченого матеріалу (асоціативний метод).
Програми
контролю — програми,
в яких закладено систему оцінювання звань, умінь і навичок учнів. Такі програми
можна використовувати для перевірки знань учнів з окремих (вибраних учителем)
тем. З метою здійснення якісного контролю і корекції знань треба передбачити багатоваріантність
у межах заданого типу вправ, які у свою чергу мають бути різнорівневими.
У таких
програмах використовуються:
а) запитання,
які потребують репродуктивного відтворення вивченого матеріалу;
б) запитання,
спрямовані на перевірку навичок і вмінь;
в) проблемні
запитання, що потребують застосування набутих знань, навичок і вмінь у
нестандартних ситуаціях.
Обчислювальні
програми — програми, що призначені
для проведення обчислень під час вивчення тем, у яких розглядається велика
кількість практичних задач. Застосування таких програм на уроках-практикумах
дозволяє проводити обчислювальні експерименти, які допомагають краще зрозуміти
суть теорії та проілюструвати її застосування до розв'язування практичних
задач. Ці програми розраховані на формування стійких зв'язків між знаннями і
навичками шляхом повторення та їх практичного закріплення.
Інформаційно-пошукові
та консультаційні системи — програми,
що дають змогу зберігати та «тиражувати» звання. Головна перевага таких систем
— це висока швидкість пошуку інформації із заданої теми.
Моделюючі
програми — програми, що дозволяють
проводити моделювання явищ, процесів навколишнього світу з можливістю
встановлення параметрів процесу вручну.
Експертна
система — комп'ютерна програма, що
моделює діяльність людини-експерта в певній предметній галузі, фахівця з
розв'язування задач із неповними вхідними даними з отриманням вірогідних
результатів розв'язку.
2
Орієнтовні етапи інсталяції програм
1 Запуск інсталяції (файли Setup.exe,
Install.exe).
2 Ознайомлення з ліцензійною угодою.
3 Вибір місця розташування програми (за умовчанням
C:\Program Files).
4 Вибір методу інсталяції (мінімальний, повний,
вибірковий).
5 Встановлення параметрів запуску, відображення
програми та її ярликів.
3 Схема
ознайомлення з ЕЗНП та його аналізу
1 Назва програми.
2 Навчальний предмет (предмети).
3 Мінімальні вимоги до комп'ютерної техніки та
програмного забезпечення:
-
тактова
частота процесора;
-
об’єм
оперативної пам’яті;
-
тип
відеоадаптера та об'єм відеопам'яті;
-
тип та
версія операційної системи.
4 Рік випуску, версія.
5 Тип програми згідно з класифікацією.
6 Мультимедійність - наявність та якість:
-
текстової
інформації;
-
графічних
зображень;
-
анімацій;
-
відеофрагментів;
-
звукового
супроводу.
7 Можливість копіювання інформації,
8 Можливість роботи в мережі.
Немає коментарів:
Дописати коментар